ایجاد اشتغال، اقدامی موثر در پیشگیری از ابتلا به موادمخدر/ تقوای فردی لازمه جامعه امروز است

شناسه : 11821 ۰۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: ایجاد اشتغال، فراهم آوردن زمینه‌های ازدواج و تامین مسکن، مراکز مشاوره و اطلاع‌رسانی از جمله موارد لازم و موثر در پیشگیری از ابتلا به موادمخدر هستند.
ایجاد اشتغال، اقدامی موثر در پیشگیری از ابتلا به موادمخدر/ تقوای فردی لازمه جامعه امروز است
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری ماژین‌نیوز، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نمازجمعه امروز با گرامی‌داشت هفته قوه قضائیه و شهدای هفتم تیرماه و ضمن سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: تقوای فردی لازمه جامعه امروز است، با تحقق این مهم تقوای اجتماعی نیز حاصل خواهد شد و تقوای الهی رعایت می‌شود.

وی با بیان اینکه قرآن کریم تقوا را شرط نجات از جهنم و قبولی اعمال دانسته است، افزود: تقوا درجات مختلفی داشته که برخی موارد همچون دوری از گناهان، دوری از شبهات و امور حلال غیرضروری و همچنین اشتغال قلب به ذکر خدا را شامل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان همچنین با بیان اینکه یکم تیرماه با نام روز اصناف نام‌گذاری شده، قشری که برای حفظ سلامت مردم به مقررات ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا عمل کردند، تصریح کرد: پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با موادمخدر نام‌گذاری شده برگزاری شورای مبارزه با موادمخدر در استان نیازمند توجه جدی است.

شاهرخی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال، فراهم آوردن زمینه‌های ازدواج و تامین مسکن، احداث مکان‌های فرهنگی و ورزشی، ایجاد مراکز مشاوره و اطلاع‌رسانی از جمله موارد لازم و موثر در پیشگیری از ابتلا به موادمخدر هستند، افزود: احداث کمپ‌های بازپروری، فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای اشتغال بهبودیافتگان ضروری‌ست و مجلس شورای اسلامی  باید اعمال قانون مقتدرانه و بازدارنده‌ای را در این زمینه تصویب کند.

امام جمعه خرم‌آباد همچنین با اشاره به ترور رهبر معظم انقلاب در ششم تیرماه، اظهار داشت: خداوند را شاکریم که این ذخیره الهی را برای ما محفوظ داشته است.

وی همچنین به شهادت شهدای هفتم تیرماه اشاره داشت و تصریح کرد: با حادثه ترور شهدای هفتم تیرماه، چهره زشت منافقین در کشور و در سطح منطقه و جهان آشکار شد.

شاهرخی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه انتخابات با فراز و نشیب‌هایی که داشت در ۲۸ خرداد برگزار شد و نتیجه دلخواه مردمی رقم خورد، حماسه کم نظیر ملت ایران در حضوری گسترده و علی‌رغم مشکلات اقتصادی، قابل تقدیر است، گفت:  اجرای عدالت و دیگر رضایتمندی مردم که باید سرلوحه اقدامات عوامل اجرایی قضائی قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه با اشاره به اقدامات خوب قوه قضائیه طی یک سال اخیر در احیای واحدهای تولیدی، تصریح کرد: اگر نمونه این کارها در سنوات قبل انجام می‌شد، شاهد توسعه اقتصادی و اشتغال در استان بودیم.

پایان‌پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.