اجرایی شدن طرح نهضت ملی کاشت نهال در لرستان

شناسه : 23233 ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۷:۴۵
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از اجرایی شدن طرح نهضت ملی کاشت نهال در این استان خبر داد.
اجرایی شدن طرح نهضت ملی کاشت نهال در لرستان
پ
پ

به گزارش خبرنگار ماژین‌نیوز؛ سید عماد شاهرخی اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیم، آب هوا و خاک غنی، اراضی لرستان بستر مناسبی برای کاشت درختان در اراضی شیبدار و کم بازده است که علاوه بر توسعه باغات می‌توانند در کاشت انواع گیاهان دارویی مؤثر باشد.

وی، افزود: ایجاد اشتغال پایدار، کنترل و کاهش فرسایش خاک، جلوگیری از بارندگی، استفاده حداکثر از آب‌های سبز، افزایش تفرجگاه‌های مناطق، افزایش آبدهی چشمه‌ها و قنوات و… از مؤلفه‌های مثبت طرح توسعه کاشت درخت در اراضی شیبدار است که با همکاری مدیران اداره منابع طبیعی استان این طرح توسعه و محقق خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، ادامه داد: مدیران و کارشناسان در انتخاب سلامت نهال دقت کنند و نهال‌هایی انتخاب کنند که قابلیت ثمردهی و باروری بالای داشته باشند و تنها نباید به کمیت نهال توجه شود.

شاهرخی با اشاره به توجه ضرورت کافی به کمیت و کیفیت نهال‌ها، گفت: متأسفانه در گذشته این شاخص رعایت نشده و بعضآ در برخی از مناطق بعد از یک دهه از کاشت نهال در اراضی شیب‌دار هنوز ثمری از این نهال‌ها مشاهده نمی‌شود که این به نفع بخش کشاورزی و بهره‌بردار استان نیست.

وی به طرح نهضت ملی یک میلیارد نهال اصله اشاره کرد و ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی با اداره منابع طبیعی استان اجرایی شدن این طرح در استان است که سهم استان از این تعداد در طول چهار سال، کاشت ۳۰ میلیون نهال است، که باید با هم افزایی و مشارکت انجمن‌ها و گروه‌های مردم نهاد این طرح مهم را اجرایی کنیم.

پایان‌خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.