آغاز عملیات اجرائی احداث کمربند سبز ۶۰ هکتاری در مسکن‌مهر خرم‌آباد

شناسه : 25823 ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
شهردار خرم آباد از آغاز عملیات احداث کمربند سبز ۶۰ هکتاری در مسکن‌مهر مرکز استان خبر داد.
آغاز عملیات اجرائی احداث کمربند سبز ۶۰ هکتاری در مسکن‌مهر خرم‌آباد
پ
پ

 به گزارش ماژین نیوز، داریوش باراتی‌بیرانوند گفت: به منظور ترمیم رود دره‌های عمیق حاشیه مسکن مهر منطقه کمالوند خرم‌آباد، عملیات احداث یک کمربند سبز ۶۰ هکتاری در این منطقه هدف‌گذاری و آغاز شده است.

وی افزود: این کمربند یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های مقیاس شهری در غرب کشور محسوب می‌شود که کاربری فضای سبز دارد و در کنار پل در دست احداث طبیعت قرار گرفته است.

بیرانوند با اشاره به قرارگیری این کمربند روبروی پارک کاسیت ورودی جنوب شهر خرم‌آباد افزود: مبلغ قرارداد این طرح ۱۲۰ میلیارد ریال است که در حال حاضر در مراحل زیرسازی بوده و پروژه‌های آب‌رسانی و ایجاد سایر تاسیسات مورد نیاز نیز در مراحل بعدی در دستور کار است.

شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه عموم مردم از خطراتی که ممکن است رودخانه کرگانه واقع در جنوب برای شهر به همراه داشته باشد آگاه نیستند، ادامه داد: در بالادست این رودخانه شهر در حال گسترده شدن است و بسیاری از “رود دره‌های” این منطقه در حال تبدیل به اراضی برای ساخت‌وساز مسکن ملی هستند بنابراین لازم است طرح‌های آبخیزداری موثری برای این رودخانه اجرا شود.

بارانی گفت: باید بستری فراهم شود تا با کمک مردم و گروه‌های مردم نهاد این منطقه درخت‌کاری شود تا در زمستان با فرسایش و سیلاب مواجه نشویم.

وی افزود: با توجه به اینکه سرویس بهداشتی، پارکینگ، آلاچیق و نمازخانه نیز در پارک تعبیه شده، بنابراین برای گردشگران و مسافران یک مجموعه تفریحی گردشگری کامل و کارآمد خواهد بود.

پایان‌خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.